Χρυσά μετάλλια για Στεφανουδάκη και Κοροκίδα στην Τυνησία
15/04/2017
Μικρά και μεγάλα πράγματα που δεν ξέρουμε για τη σειρά-φαινόμενο «Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ»
15/04/2017
Όλα

Τα γονίδιά μας αποκαλύπτουν όχι μόνο πόσα παιδιά θα αποκτήσουμε αλλά και σε ποια ηλικία θα έρθει το πρώτο.

Ερευνητές από το πανεπιστήμιο της Οξφόρδης ανακάλυψαν για πρώτη φορά περιοχές του DNA που “μαρτυρούν” την ηλικία που θα ξεκινήσουμε την οικογένειά μας αλλά και το μέγεθός της. Μέχρι τώρα, θεωρούσαμε την απόκτηση των απογόνων ένα θέμα που εξαρτάται από τις προσωπικές επιλογές του ατόμου και περιβαλλοντικών συνθηκών. Η μελέτη αυτή ήρθε να προσθέσει έναν νέο, γενετικό παράγοντα που επηρεάζει την απόκτηση παιδιών.

Οι επιστήμονες συγκέντρωσαν στοιχεία για την απόκτηση του πρώτου παιδιού από 238.000 άνδρες και γυναίκες καθώς και για το μέγεθος της οικογένειας από άλλους 330.000 ανθρώπους. Βασιζόμενοι σε αυτά τα στοιχεία αλλά και σε 62 προηγούμενες μελέτες εντόπισαν 12 περιοχές του DNA όπου υπάρχουν 24 γονίδια που επηρεάζουν – αν και όχι σε πολύ μεγάλο βαθμό – την αναπαραγωγική συμπεριφορά ανδρών και γυναικών. Συγκεκριμένα, υπολόγισαν ότι από κοινού οι 12 αυτές περιοχές του γονιδιώματος επηρεάζουν σε ποσοστό περίπου 1% το πότε θα γεννηθεί το πρώτο παιδί και σε ποσοστό μόνο 0,2% τον συνολικό αριθμό τους. Αν και επεσήμαναν ότι αυτά τα ποσοστά φαίνονται “υπερβολικά μικρά”, σε μερικές περιπτώσεις μπορεί να προβλεφθεί αν μια γυναίκα δεν θα κάνει καθόλου παιδιά στη ζωή της.

Ωστόσο, οι επιστήμονες τονίζουν πως με περισσότερες έρευνες πάνω στο γενετικό υλικό θα καταφέρουν να έχουν καλύτερη πρόβλεψη για την αναπαραγωγική συμπεριφορά που πιθανότατα θα αγγίξει το 20%. Υπολογίζουν πως οι προσωπικές επιλογές και οι συνθήκες θα έχουν πάντα τη μεγαλύτερη επιρροή (80%), όμως το DNA θα μπορέσει να μας αποκαλύψει πολλά ακόμα στοιχεία για το “αν” και “πότε” θα αποκτήσουμε οικογένεια.

citylife
Το citylife24.gr αποτελείτε από μία ομάδα συντακτών με σκοπό την ενημέρωση και την ψυχαγωγία των επισκεπτών της. Η ομάδα μας αναρτεί κάθε άρθρο που αποτελεί ερέθισμα προς προβληματισμό και σκέψη.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Χρησιμοποιώντας αυτή την φόρμα συμφωνείτε με την αποθήκευση και τον χειρισμό των δεδομένων σας από αυτόν τον ιστότοπο.